Negramotnosťou je, keď médiá hovoria o krádeži tak, že niekto niečo scudzil miesto odcudzil. Alebo o „lukratívnom" pozemku miesto o pozemku na (napríklad) atraktívnom mieste.
Falošnosťou je, keď médiá hovoria o vagabundovi ako o „podnikateľovi". Naše médiá akosi nepripúšťajú, že podnikateľ má byť ten, kto riskuje v nádeji na úspech a tým vytvára hodnoty. Že podnikateľom je aj ten, kto ráno vstáva s obavami či jeho firma uspeje, či bude mať na platy svojich zamestnancov a či mu zostane aspoň toľko, koľko by zarobil keby bol zamestnaný. A že to je iné ako byť kriminálnikom, teda niekým, kto je síce tiež na „voľnej nohe", ale je napr. výpalník (alebo prípadne veľkovýpalník, tzv. Gorilista).
Vymývaním mozgov je, keď médiá, keď hovoria o tom, čo sa odohrávalo v spise Gorila, používajú miesto slova úplatok pojem „provízia". Provízia je odmena za sprostredkovanie. Sprostredkovanie je zákonom upravená, štátom podporovaná a spoločensky žiadúca činnosť, z ktorej štátu a spoločnosti plynie prospech napr. v podobe daní.
Úplatok je poskytnutie peňazí alebo inej výhody v rámci zločinu napr. podplácania vo veciach všeobecného záujmu, teda je to takmer protikladom pojmu provízia, pretože je poskytovaný ako súčasť zločinu a štát a spoločnosť v dôsledku toho stráca. Stráca najmä tým, že ten, kto dáva úplatok tak robí preto, lebo určite aspoň o 10-násobne (a pravdepodobne 100 a viac-násobne) ukráti štát pri transakcii kvôli ktorej úplatok dal.